2012.06.17.-Bohumín,Chalupki,Rudyszwald,Hať,Píšť, Chuchelná,Bolatice,Kravaře,Zábřeh,Bohuslavice,Areál 21 bunkrů čs.opevnění 1938,Darkovičky,Šilheřovice,Bohumín -cyklo 83 (+2x22)km vedl Rédr+10

V neděli ráno v 6:45 h. jsem vyjel z Ostravy-Poruby do Bohumína, abych podle plánu kalendáře KČT Třinec vedl cykloturisty z Bohumína do Kravař a oklikou zpět, s cílem poznat zajímavosti regionu a navštívit muzeum čs.pevností z r. 1938 u Darkoviček. Z Poruby do Bohumína to bylo 22 km a jel jsem tam přes řeku Opavu, ostravské městské části Třebovice, Lhotka, Petřkovice (hornické muzeum, pod Landekem soutok Ostravice a Odry), Koblov, Antošovice, kolem Antošovického jezera, přes řeku Odru a byl jsem u žst. Bohumín 10 minut před příjezdem cykloturistů Třince v 8:11 h. Po včerejší zkušenosti s terénem a kopci jsem navrhl cyklotrasu přes tři okraje Polska a poté ČR a jeli jsme přes Chalupki, Rudyszwald, Owsiszcze a z Píště dále jak výše uvedeno, přičemž jsme chválili výhody "Shengenu". Ve velmi teplém dni nás 11 cykloturistů ujelo 83 km. V Bohumíně nás zaujaly cihlové stavby kostela a Městského úřadu, park P.Bezruče, penzion v bývalé vodárenské věži+INFO s mapami regionu, v Rudyszwaldu nás zaujaly staré zemědělské stroje, v Píšti mariánské poutní místo a sluneční hodiny, v Chuchelné zámek, kaple a kostel, v Kravařích zámek a mezi Bohuslavicemi a Darkovičkami pásmo 31 MO čs. opevnění z r. 1938. Bohužel teplé počasí, odpočinky, občerstvení a zajímavosti nás zdržely natolik, že jsme k voj. muzeu přijeli v 17:00 h., když zavírali. Takže máme stejný cíl napříště, s jinou trasou. Když jsme si ověřili čas, tak jsme se z kopců rozhodli rychle sjet a stihnout vlak v Bohumíně - do Třince, což se nám s předstihem podařilo. Do Poruby jsem se vracel stejnou trasou 22 km, jak jsem přijel a komputer mi ukazoval 127 km. V bytě mě radostně vítal "půjčený" pes - labrador FIDO, který se chtěl ještě se mnou projít, když už to vedro opadlo.....

Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka