2012.03.02. -ŠUMAVA-N.Svět,Bor.Lada,Kníž.Pláně,Bučina,Pod Stráží,Prameny Vltavy a zpět-běžky 36 km

Náš týdenní lyžařský pobyt od 25.2. do 3.3.2012 v penzionu Nový Svět u Borové Lady se chýlí ke konci a tak když se ráno ukazoval pěkný den, zamířili jsme někteří na Knížecí Pláně. Část jsme pokračovali na Bučinu, kde jsme si dali po dvou černých Budvarech a slunili se na venkovní terase hotelu Alpská vyhlídka a marně jsme hledali Alpy. Výhled byl přesto krásný. Vedle hotelu je muzeum železné opony a vodopádek, létali ptáčci, lísala se kočička, teploměr ukazoval až 21 st.C na slunci a tak jsem se zdržel focením všeho. Přátelé
vyjeli přes kopec Stráž směrem na Pramen Vltavy a do Kvildy na BUS a já je sledoval za horní prameny Vltavy, kde mi podvědomí řeklo, že až zmizí opar z tepla, mohly by být vidět Alpy. Poslušně poslouchám mé podvědomí, které mi občas hrozí, radí, varuje, upozorňuje a i nyní se to vyplatilo. ALPY NA OBZORU byly vidět jak ze svahu Stráže , tak z pláně pod Bučinou a tak jsem s pomocí zoomu a lyžařských holí zvěčnil ty vzdálené štíty hor. Byl to krásný zážitek a k tomu jsem si přikoupil na Knížecích Pláních pohlednici panorama Alp z Bučiny a oslavil to sklenicí piva. Červánkový podvečer umocnil mé loučení se Šumavou, kde bylo s přáteli tak pěkně. Další den v sobotu 3.3.2012 nastalo balení a odjezdy auty a BUSu v 11:25 h. do Prahy a pak vlakem a ve 20:00 h. mě vítala Ostrava černa, děvucha věrna, region razovity, kde žijeme já rodák z Hané a robka z Valašska, již 37 let. Tož abysme přemýsleli, kam příště....